Turoperatorii anunţă scăderi de până la 50% a vânzărilor aşa-numitelor „city breaks“, pachete turistice destinate amatorilor de excursii în capitalele europene în zilele de week-end. Doar cei care vânează discounturile uriaşe din această perioadă mai ţin acest segment pe linia de plutire. Potrivit Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), anul trecut, aproximativ 50.000 de români şi-au rezervat week-end-urile pentru ieşiri în străinătate, în speci
Turoperatorii anunţă scăderi de până la 50% a vânzărilor aşa-numitelor „city breaks“, pachete turistice destinate amatorilor de excursii în capitalele europene în zilele de week-end. Doar cei care vânează discounturile uriaşe din această perioadă mai ţin acest segment pe linia de plutire.
Potrivit Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), anul trecut, aproximativ 50.000 de români şi-au rezervat week-end-urile pentru ieşiri în străinătate, în special pentru cumpărături. Bugetul mediu alocat de către „shopperi“ se ridica la 500 de euro, adică dublu faţă de preţul excursiei plătite agenţiei de turism.
Anul acesta, numărul celor dispuşi să-şi organizeze o vacanţă dedicată shoppingului a scăzut cu 20-50%, după unele estimări, în timp ce bugetul alocat cumpărăturilor s-a diminuat cu 25% până la 45% faţă de 2008. „Situaţia nu este dramatică. Numărul acestor vacanţe a scăzut odată cu cel al turiştilor care îşi fac concediile în străinătate“, consideră Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al ANAT.
Pachetele „city-break“ contribuie cu 5-7% la cifra de afaceri a agenţiilor de turism. Profilul clientului unui astfel de pachet turistic este următorul: are vârsta cuprinsă între 25 şi 45 de ani, lucrează în multinaţionale sau bănci şi, deci are venituri peste medie.
Presiune pe reduceri de la agenţii
„Preţul este de 300-350 de euro de persoană, iar anul acesta am constatat că turi