Criza a modificat substanţial topul companiilor creatoare de valoare pentru acţionari. În perioade de recesiune, accentul se pune pe management şi strategie. Evaluarea companiilor listate la bursă într-un an de scădere generalizată poate părea mai puţin relevantă. O privire mai atentă ne arată însă că o societate care oferă valoare adăugată într-o perioadă de criză este foarte profitabilă pe termen lung. Contrast Management - Consulting a lansat studiul pe 2008 al celor m
Criza a modificat substanţial topul companiilor creatoare de valoare pentru acţionari. În perioade de recesiune, accentul se pune pe management şi strategie.
Evaluarea companiilor listate la bursă într-un an de scădere generalizată poate părea mai puţin relevantă. O privire mai atentă ne arată însă că o societate care oferă valoare adăugată într-o perioadă de criză este foarte profitabilă pe termen lung. Contrast Management - Consulting a lansat studiul pe 2008 al celor mai performante societăţi listate, în care este căutată exact valoarea adăugată a companiilor. „Investitorii sunt în căutarea unor oportunităţi în măsură să producă o valoare superioară costului resurselor utilizate, în care este inclus şi capitalul angajat“, spune Thomas Gabriel, managing partner CMC.
Se spune că bursa anticipează prin evoluţie direcţia economiei. Lucrul acesta a putut fi observat cel mai uşor anul trecut. Economia a atins vârfuri istorice de creşteri, însă Bursa de Valori Bucureşti a consemnat scăderi greu de imaginat cu un an înainte. La fel şi în cazul emitenţilor de la BVB, printre care au putut fi găsite maxime istorice de profit, dar cotaţia a mers într-o direcţie total opusă.
Crearea de valoare pentru acţionar, unul dintre principalele obiective ale studiului anual Contrast, a evidenţiat calitatea managementului companiilor pe parcursul anului trecut. Evident, este mult mai uşor s