Având în portofoliu peste jumătate dintre autoturismele vândute în România, orice mişcare bruscă a grupurilor Renault sau Volkswagen poate schimba radical direcţia pieţei. Mai bine de jumătate dintre românii care au cumpărat autoturisme noi în acest an au ales un brand al grupurilor Renault sau Volkswagen. Concurenţa dintre aceşti doi producători, atât la nivel de grup, cât şi la nivel de marcă reprezentativă, este tot mai acerbă, pe măsură ce numărul clienţilor poten
Având în portofoliu peste jumătate dintre autoturismele vândute în România, orice mişcare bruscă a grupurilor Renault sau Volkswagen poate schimba radical direcţia pieţei.
Mai bine de jumătate dintre românii care au cumpărat autoturisme noi în acest an au ales un brand al grupurilor Renault sau Volkswagen. Concurenţa dintre aceşti doi producători, atât la nivel de grup, cât şi la nivel de marcă reprezentativă, este tot mai acerbă, pe măsură ce numărul clienţilor potenţiali scade.
Dacă în urmă cu nouă ani Renault era liderul absolut al clasamentului maşinilor importate, cu peste 30% din piaţă, iar Volkswagen abia reuşea să atingă 12%, în ultimii ani, diferenţele de cotă dintre cele două branduri au ajuns sub 1%. Chiar şi la nivel de grup, situaţia este asemănătoare. În 2000, cu ajutorul Dacia, Renault deţinea cu mult peste 50% din piaţă, în timp ce Volkswagen, alături de Skoda, Audi şi Seat, se zbătea sub 10%. Acum, tridentul Renault-Dacia-Nissan a rămas cu ceva mai mult de 37%, iar cele patru mărci Volkswagen tind spre 17%.
Noile modele şi programul Remat
În acest an, criza vânzărilor de maşini din România a prins ambele mărci, Renault şi Volkswagen, în plin efort de înlocuire a gamelor de produse. Pentru Renault, Mègane şi Clio sunt vârfurile de lance cu care noul director de vânzări, Fabrice Cambolive, speră să menţină, sau chiar să majoreze, cota de piaţă din 2008, iar