La inceputul anului jucatorii din piata de publicitate dadeau ca sigura migrarea bugetelor de media din zona traditionala: print, TV, outdoor catre online. Primul semestru a aratat cu totul altfel. TV-ul ramane pe prima pozitie in media-planuri si a castigat cateva procente fata de anul trecut, asta si datorita scaderii pretului de achizitie a spatiilor publicitare.
"Daca la sfarsitul anului trecut mizam pe faptul ca marketerii se vor reorienta si vor considera mult mai importanta prezenta internetului in mixul de marketing datorita eficientei demonstrate, primele sase luni ne-au aratat contrariul. Majoritatea s-au speriat de criza si, in loc sa caute sa optimizeze mixul in functie de eficienta, au renuntat la canalele inovative si au ramas fideli vechilor practici", spune Bogdan Nitu, general manager al agentiei de comunicare interactiva Webstyler care anul trecut a inregistrat o cifra de afaceri de 1 milion de euro.
Ca si in 2008, televiziunea a ramas pe prima pozitie in media-planuri in prima jumatate a anului si chiar a castigat procente in plus fata de anul trecut. "Pe podiumul in care stau asezate canalele de media nu s-au petrecut mutatii majore. Televiziunea continua sa domine ierarhia media-planurilor, castigand anul acesta cateva procente in plus fata de anul trecut. Valoric urmeaza presa scrisa, panotajul, radioul si online-ul. Posibil sa apara mutatii, dar in urmatorii cativa ani televiziunea va cumula in continuare partea cea mai mare de investitie publicitara", considera Zoltan Szigeti, presedintele grupului de comunicare thegroup.
Au mers putin impotriva curentului
O posibila explicatie ar fi si faptul ca pretul spatiului publicitar pentru canalele media (TV, print sau radio) s-a dus in jos de la inceputul anului, in timp ce jucatorii din online incercau cresteri, mizand pe reorientarea bugetelor de marketing ale com