Presiunea pe pret din piata tipografica si scaderea tirajelor reduce afacerile companiilor din sector. United Print estimeaza reducerea businessului la 7 mil. euro dupa trei ani de cresteri consecutive.
Tipografia United Print, care tipareste cotidianul Romania Libera, estimeaza o reducere de 10% a cifrei de afaceri in acest an, dupa ce in 2008 a raportat vanzari de 8,5 mil. euro.
"Cea mai vizibila crestere a avut loc in 2006 si 2007. In primele sase luni in schimb am avut in piata o neclaritate, in urma intrarii unor noi tipografii, iar clientii au fost dezorientati. Au aparut si preturi de dumping din partea unor jucatori, dar acum s-au stabilizat portofoliile si volumele de comenzi", a declarat Dragos Dinca, director general al United Print.
In ultimele luni ale anului trecut au intrat in piata tipografica compania germana Euro DruckService (EDS), care a investit aproape 20 de milioane de euro in unitatea de productie din Brasov, si tipografia Ring.
United Print tipareste si pentru mai multe cotidiane sau saptamanale precum Academia Catavencu, Gazeta Sportului, Can Can, 7Plus sau Dilema Veche. In urma reducerii tirajelor compania estimeaza pentru 2009 vanzari de circa 6,7 - 7 milioane de euro.
"In momentul actual de criza businessul se reduce usor, iar in primele sase luni am inregistrat un minus de 10%, care se va extinde la nivelul intregului an. Beneficiul net va ramane insa tot la acelasi nivel, deoarece se reduc costurile", a spus Dinca.
El a mentionat ca in ultimele luni tipografia a renegociat contracte de aprovizionare cu furnizorii, iar in prezent hartia si cerneala, materiile prime principale utilizate de o tipografie, sunt achizitionate la costuri competitive.
Reprezentantii companiei au mentionat ca in cursul anului urmator se urmareste achizitionarea unui echipament de tipar offset pentru a mari