Şoferii implicaţi în tamponări uşoare nu se mai duc împreună la secţiile de poliţie, ci la companiile de asigurare. Cauza: nu ştiu să completeze formularele de constatare amiabilă. Soluţionarea amiabilă a accidentelor fără victime între două autovehicule ar fi trebuit să aducă două avantaje majore pentru conducătorii auto din România: absenţa amenzilor sau a punctelor penalizatoare şi cea a drumurilor la secţiile de poliţie împreună cu celălalt şofer implicat în
Şoferii implicaţi în tamponări uşoare nu se mai duc împreună la secţiile de poliţie, ci la companiile de asigurare. Cauza: nu ştiu să completeze formularele de constatare amiabilă.
Soluţionarea amiabilă a accidentelor fără victime între două autovehicule ar fi trebuit să aducă două avantaje majore pentru conducătorii auto din România: absenţa amenzilor sau a punctelor penalizatoare şi cea a drumurilor la secţiile de poliţie împreună cu celălalt şofer implicat în tamponare. Însă, procedura demarează într-un stil autentic românesc: şoferii au înlocuit vizitele la Poliţie cu cele la companiile de asigurare la care au încheiat poliţele. Aceasta deoarece nu ştiu cum se aplică exact procedura de constatare amiabilă şi nici cum să completeze formularele tipizate, puse la dispoziţie de asigurători.
„Acum se prezintă la noi precum la Poliţie: vin ambii şoferi, cu formularul de constatare necompletat şi încep să întrebe: «aici ce scriu»?“, povesteşte Mădălin Roşu, şeful serviciului Managementul Daunelor de la Generali, despre primele zile de aplicare a procedurii de constatare amiabilă.
Şi alţi asigurători confirmă soluţia găsită de şoferi. „Oamenii nu ştiu să folosească formularele. (…) Mulţi vin împreună şi dacă la depunerea dosarului îşi dau seama că au greşit la completarea formularului, îl recompletează”, spune Dan Lazăr, director adjunct al D iviziei de daune a Allianz-Țiriac, referindu