Reclamele la produsele alimentare difuzate la televizor ii incurajeaza atat pe copii, cat si pe adulti, sa consume zilnic mai multa mancare, contribuind astfel la raspandirea obezitatii, arata un studiu recent realizat de o revista de sanatate americana, citat de presa online din SUA, consultata de NewsIn.
Aceeasi concluzie o are si o cercetare a Universitatii Yale, potrivit careia copiii intre sapte si 11 ani, care se uita la desene animate pe un post de televiziune ce difuzeaza reclame la produse alimentare, mananca cu 45% mai multe gustari decat cei care se uita la aceleasi programe fara spoturi.
Efectul produs de reclame, care se traduce in pofta de mancare, ii afecteaza pe oameni chiar si dupa o jumatate de ora de stat in fata televizorului, sustin speciastii americani.
Cel mai mult risca sa se ingrase, firesc, cei care se uita toata ziua la televizor. Acestia pot lua in greutate, in medie, 10 kilograme pe an, se mai arata in studiul celor de la Yale. Coordonatoarea acestei cercetari, Jennifer Harris, spune ca reclamele la produse alimentare declansaza automat pofta de mancare, astfel ca spoturile contribuie in mod semnificativ la raspandirea obezitatii. "Eliminarea reclamelor la produsele alimentare nesanatoase, care se adreseaza copiilor, este mai mult decat o necesitate", a subliniat Harris.
In Romania, reaminteste agentia NewsIn, companiile Coca-Cola, Star Foods, Nestle, Burger King, Ferrero, General Milks, Mars, Kraft si Unilever au anuntat, in decembrie 2008, ca nu vor mai face publicitate pentru copiii sub 12 ani la produsele alimentare nesanatoase, dupa ce au semnat "Codul etic pentru publicitate adresata copiilor". De asemenea, aceste companii nu vor mai face campanii de promovare a produselor de tip fast-food in scolile primare. Reclamele la produsele alimentare difuzate la televizor ii incurajeaza atat pe co