Disputele dintre partidele de la guvernare, tergiversările deliberate sau termene prea ambiţioase fixate pentru adoptarea unor legi au făcut ca mai multe proiecte să rămână nevotate de plenul Camerei sau Senatului, în diverse stadii de legiferare.
Prima sesiune parlamentară a acestei legislaturi nu s-a făcut remarcată prin operativitatea cu care forul legislativ a adoptat legile, unele dintre restanţe fiind moştenite de pe vremea legislaturii anterioare, dar au rămas nesoluţionate. Unele, precum Legea berii sau transferul ONRC în subordinea Camerei de Comerţ, au apărut periodic pe agenda plenului, fără ca acesta să adopte sau să respingă aceste legi. În absenţa unui acord politic între partidele de guvernământ, PSD şi PD-L, procedeul preferat de tergiversare a fost retrimiterea la comisii pentru un raport suplimentar, mai mult un pretext până când partidele de la putere vor conveni asupra unui punct de vedere comun.
Legea berii, restanţă din legislatura trecută
Unul dintre cazurile cele mai elocvente de tergiversare a procesului de legiferare a fost controversata Lege a berii, prin care micii producători de bere primeau anumite scutiri de taxe şi impozite, precum şi anularea datoriilor acumulate la bugetul de stat începând din 2003.
Legea, iniţiată de un grup de deputaţi ai PD, a fost adoptată de Camera Deputaţilor în noiembrie 2006, dar preşedintele Băsescu a solicitat reexaminarea, afirmând că această lege este un exemplu privind legile făcute special pentru infractori. În iunie 2007 a fost respinsă cererea de reexaminare de către deputaţi cu 124 de voturi contra, 51 de voturi pentru şi 28 de abţineri, însă procedura nu a fost dusă până la capăt, fiind reintrodusă pe ordinea de zi. În 2008, legea a fost reintrodusă pe ordinea de zi în urma unei solicitări a deputatului PSD Aurel Vlădoiu, care susţinea că votul de respinge