Fie ca le cer angajatilor sa lucreze gratis sau part time, sa isi ia concediu fara plata pentru cativa ani, sa returneze bonusurile primite anul trecut sau isi conving angajatii sa cumpere produsele proprii, marile companii au dat startul competitiei in propuneri neobisnuite pentru angajati, in speranta de a mai reduce din costurile cu resursele umane.
1). Lucrati gratis o luna!
BRITISH AIRWAYS (BA), cel de-al treilea operator aerian din Europa ca marime, le-a cerut angajatilor sa lucreze gratis timp de o luna pentru a salva compania, ale carei cheltuieli ajunsesera la peste 3,5 mil. euro pe zi. Mai mult, compania le-a solicitat angajatilor care nu vor sa lucreze fara salariu sa-si ia concediu fara plata sau sa reduca numarul de ore lucrate.
BA a anuntat luna trecuta ca un numar de aproximativ 7.000 de angajati au acceptat, voluntar, sa li se reduca salariile, din care 800 au fost de acord sa lucreze gratuit timp de o luna.
Tot atunci, compania a ajuns la o intelegere cu pilotii de avion, care au acceptat sa li se reduca salariile cu 2,6%, ceea ce ar aduce companiei economii de 30 mil. euro.
In luna mai, operatorul a raportat pierderi de aproximativ 425 mil. euro. Willie Walsh, CEO al BA, si Keith Williams, CFO in cadrul aceleiasi companii, au dorit sa se ofere drept exemplu declarand ca renunta la salariile pe care ar trebui sa le primesca in iulie.
Pe de alta parte, sindicatul angajatilor, format din peste 2.000 de persoane, i-a acuzat pe manageri de pre-siunea exercitata asupra lor pentru a accepta o scadere salariala si l-au criticat pe Walsh, sustinand ca salariul sau lunar, de peste 70.000 de euro, este dublu fata de media anuala a salariilor pe care le primesc angajatii care se ocupa de siguranta si confortul pasagerilor.
Compania, care are aproximativ 40.000 de angajati, a anuntat ca intentioneaza sa ren