Este singurul târgumureşean care concurează, la juniori, în campionatul naţional de rally cross, competiţie pe care a câştigat-o de două ori în ultimi cinci ani
Pasiunea de a pilota a moştenit-o de la Ioan Boroş, tatăl său, care la rându-i este pilot de curse şi preşedintele clubului sportiv Auto Moto Iseco Tîrgu Mureş, afiliat la Federaţia Română de Automobilism. Neluţu Boroş a urcat prima dată singur la volan la 6 ani şi de atunci s-a îndrăgostit iremediabil de rally cross.
Primul lui concurs a avut loc la Târgu Mureş, în 2003, când la cei 9 ani ai săi, concurând pe un Renault, a ocupat locul doi. În 2004 a devenit campion naţional, în 2005 şi 2006 vicecampion, anul următor a ocupat locul trei iar anul trecut a redevenit primul din ţară. Iar în acest an, după trei concursuri, la Piteşti de două ori şi Bucureşti, are toate şansele să redevină campion. Următoarea etapă va avea lor la Târgu Mureş, la finele acestei luni.
Are cea mai slabă maşină din competiţie
„Concurez cu o Mazda 323 de 1300 centimetri cubi şi 75 de cai putere, cea mai slabă maşină din campionat, singura cu motor de serie, altele având şi 120 cp. Însă voi schimba computerul de bord, iar asta îi va mări performanţele”, afirmă Neluţu.
Teoretic, el ar mai avea doi ani până la seniorat, însă ca şi campion la juniori dreptul să participe la cursele celor mari „Aş prefera să rămân junior, acolo mă simt cel mai bine…”, mărturiseşte Neluţu.
Foarte puţini ştiu că e campion
Modest, lucid şi sigur pe sine, lui Neluţu nu prea îi place să se afişeze.
„Doar diriginta şi câţiva profesori de la şcoală, ca şi foarte puţini dintre colegi şi prieteni ştiu că sunt pilot şi campion naţional”, declară băiatul, care e mai cunoscut şi respectat în alte oraşe. Povesteşte că anul trecut, la Piteşti, era pe primul loc în toate manşele la calificări, în finală start s-a stri