Europa sau Uniunea Europeana, din punct de vedere al omogenitatii infrastructurii, se termina la granita Ungariei cu Romania.
Sunt multe lucruri care lipsesc Romaniei pentru a se putea considera integrata in familia Uniunii Europene, insa problema cea mai grava este inexistenta autostrazilor.
Mai exact, pentru a putea pretinde vreodata ca tara noastra are vreo legatura cu Europa ar trebui sa avem, la propriu, o legatura directa cu cel putin una dintre autostrazile Batranului Continent de la granita de Vest.
Se stie ca fara infrastructura rutiera nici nu te poti gandi la turism. De am avea toate minunile lumii adunate si raspandite pe intreg teritoriul tarii, la starea actuala a drumurilor din tara, numarul turistilor straini care s-ar aventura intr-o excursie in Romania ar fi la fel ca-n prezent: foarte scazut.
Oricine a iesit din Romania cu masina si a trecut dincolo de Ungaria realizeaza cat de multa civilizatie poate aduce doar existenta si folosirea unei autostrazi care sa tranziteze intregul stat. In aceste conditii, este foarte greu sa intelegi cum timp de 20 de ani niciun partid, nicio guvernare, niciun politician nu a inteles importanta acestei realizari.
Cat de mult le-a pasat politicienilor de aceasta problema, timp de doua decenii, se vede limpede din faptul ca nu au fost in stare nici macar sa termine Autostrada Soarelui.
Cat de mult ne lipsesc autostrazile, ce pierderi ne cauzeaza lipsa lor, cate investitii straine am pierdut din cauza lor... Este inutil sa mai calculam acum.
Ploile din ultimele zile, miile si sutele de mii de accidente care au avut loc in intreaga tara, orele pierdute aiurea in trafic, toate acestea vorbesc singure despe locul pe care il ocupam in randul lumii civilizate.
Pana acum cativa ani politicienii mizau pe faptul ca, deoarece majorita