Adrian Stoican, directorul general al Helvetansa, a renunţat la o funcţie în domeniul aeronauticii pentru a vinde ceasuri şi bijuterii scumpe. În plină criză, când vânzările sunt mai mici cu 40% faţă de anul trecut, Stoican nu pare deloc speriat şi pregăteşte, cu calm, extinderea companiei pe care o conduce.
În anul 1992, Adrian Stoican, acum în vârstă de 62 de ani, a părăsit Autoritatea Aeronautică, unde a lucrat ca inginer, pentru a se ocupa de comercializarea ceasurilor elveţiene. „Printr-o conjunctură am primit de la o firmă din Elveţia 300 de ceasuri pe care le-am distribuit în magazinele Unirea, Victoria şi Bucur Obor“, îşi aminteşte Stoi-can. Noul antreprenor a văzut că afacerea merge, aşa că a mai cumpărat şi alte modele şi a demarat o afacere în domeniul ceasurilor.
Un an mai târziu a înfiinţat firma Helvetansa, cu capital mixt româno-elveţian, după care în anul 1996 a deschis pe Bulevardul Nicolae Bălcescu din Bucureşti primul magazin specializat în comercializarea ceasurilor.
În prezent, Helvetansa numără două magazine în Bucureşti şi unul în Piteşti, iar pentru începutul lunii septembrie, Stoican pregăteşte deschiderea unei noi locaţii, pe Calea Victoriei din Capitală, unde se vor vinde doar accesorii de lux, extrem de scumpe. „Investiţia în noul magazin, ce va avea 300 de metri pătraţi, se ridică la peste un milion de euro, iar clienţii vor fi trataţi regeşte. Va fi ceva nou pentru România“, spune managerul.
Întrebat despre criză, Stoi-can spune că aceasta i-a micşorat vânzările din primul semestru cu aproape 40% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, Stoi-can a simţit în ultimele luni o revenire uşoară a pieţei de profil, afirmând că vânzările de bijuterii de lux marca Boucheron, Piaget şi Chaumet au crescut cu 20% faţă de anul trecut.
De asemenea, Stoican spune că, în plină