Angajaţii Dacia ar putea avea parte de o surpriză mai puţin plăcută după încheierea perioadei concediilor, cu efecte directe asupra volumului producţiei şi, indirect, asupra programului de muncă. Acest lucru ar putea însemna întoarcerea la situaţia înregistrată înainte de luna martie, pe fondul deciziei guvernelor de la Berlin şi Paris de a pune capăt programelor de înnoire a parcului auto. Fără o nouă intervenţie a Berlinului, bugetul programului „Rabla” din
Angajaţii Dacia ar putea avea parte de o surpriză mai puţin plăcută după încheierea perioadei concediilor, cu efecte directe asupra volumului producţiei şi, indirect, asupra programului de muncă. Acest lucru ar putea însemna întoarcerea la situaţia înregistrată înainte de luna martie, pe fondul deciziei guvernelor de la Berlin şi Paris de a pune capăt programelor de înnoire a parcului auto.
Fără o nouă intervenţie a Berlinului, bugetul programului „Rabla” din Germania riscă să rămână fără bani înaintea alegerilor parlamentare care vor avea loc în luna septembrie, fapt ce ar putea duce din nou, pe lângă implicaţiile de ordin politic, la un nou val de isterie în rândul celor care nu au reuşit încă să-şi schimbe maşina veche cu una nouă.
În condiţiile în care, potrivit statisticilor oficiale, în primele 5 luni ale acestui an circa 85% (peste 95.000 untăţi - n.r.) din producţia Dacia (111.570 untăţi - n.r.) a fost exportată, iar în Germania au ajuns aproximativ 37% dintre acestea, adica 36.000 de unităţi, scenariul unor noi opriri temporare a producţiei este foarte plauzibil în lipsa suplimentării fondurilor rablei germane.
De asemenea, potrivit ministrului francez al industriilor, Christian Estrosi, citat de „Les Echos”, Guvernul de la Paris va renunţa treptat la acest stimulent care „nu poate fi menţinut la nesfârşit”. Ajutate de prima de casare, vânzările Dacia au crescut cu 87,7% în Fr