ArcelorMittal Galati, cel mai mare exportator din tara, a realizat luna aceasta primul import de cocs dupa ce a inchis luna trecuta bateriile proprii de producere a cocsului.
Importurile masive de cocs si minereu de fier ale combinatului de la Galati aproape au dublat traficul din portul Galati.
ArcelorMittal Galati realizeaza circa 95-96% din totalul traficului prin portul Galati. Minereul de fier transportat prin port de catre combinat in primele sase luni s-a ridicat la doar 7,36% din cel transportat in aceeasi perioada din 2008.
Reprezentantii ArcelorMittal Galati spun ca evolutia traficului este normala avand in vedere ca in anii trecuti cocsul era produs la combinat si acum este importat din Polonia. Operatiunile de oprire a bateriilor de cocsificare 2 si 4 de la ArcelorMittal Galati au fost demarate luna trecuta, dupa ce anterior s-au incheiat procedurile tehnice de oprire a bateriei de cocsificare 6 a Uzinei Cocso-Chimice.
„Pe parcursul primelor sase luni din acest an traficul prin porturile din Galati s-a situat la circa 400.000 de tone lunar, iar luna aceasta ma astept sa ajunga la 900.000 de tone pe fondul importurilor de minereu, cocs si calcar ale ArcelorMittal Galati. In primele doua saptamani din acest an traficul aproape s-a dublat dupa ce din luna februarie a acestui an a urcat usor, de la 300.000 de tone la circa 480.000 de tone luna trecuta", spune Mihai Ochialbescu, directorul general al Administratiei Porturilor Dunarii Maritime. El a precizat ca traficul normal prin porturile din Galati se invarte in jurul a un milion de tone pe luna, respectiv cantitatea transportata pe parcursul anului trecut.
ArcelorMittal Galati detine operatorul portuar Romportmet Galati prin care importa materii prime catre combinat si care a inregistrat in primul trimestru o injumatatire a afacerilor comparativ cu aceeasi perioada din