Skoda Yeti, ultimul model scos de cehi, a fost lansat în Europa. În România, crossover-ul este aşteptat la toamnă, în octombrie
Skoda Yeti. Primul contact cu lumea l-a avut la Geneva, în 2005. Atunci era vorba de un concept. Din cîte se pare, impactul a fost unul pozitiv şi iată că, în 2009, Yeti s-a lansat oficial. Românii trebuie să mai aştepte pînă în octombrie. Maşina se face pe aceeaşi platformă cu VW Tiguan, doar sînt din acelaşi grup VAG şi intră în segmentul SUV-urilor compacte. Ca şi fratele german, Yeti oferă atît tracţiune tracţiune faţă, dar şi integrală. În schimb, nu seamănă deloc cu Tiguan. Yeti este chiar inconfundabil. Are două proiectoare mari şi rotunde între cele două faruri. Cu siguranţă, Yeti nu suferă de miopie. E un pic retro dacă-l priveşti din faţă şi nu seamănă cu nimeni, ceea ce e mare lucru în lumea auto de astăzi. Nu e frumoasă, asta cu siguranţă, dar e interesantă.
La interior, lucrurile stau bine. Materiale moi şi plăcute la atingere. Scaunele sînt înalte şi cu o susţinere laterală foarte bună. Consola centrală este dominată de un display LCD mare cu touchscreen, acelaşi folosit la Skoda Superb şi Octavia facelift. Dimensiunile generoase oferă un interior extrem de spaţios. Datorită unei modularităţi foarte bune (foto) se poate ajunge la un spaţiu total de 1.760 de litri.
Motorizările lui Yeti sînt două pe benzină (1.2 TSI 105 CP şi 1.8 TSI 160 CP), iar dieselul este reprezentat de propulsorul TDI cu common- rail de 2 litri cu trei variante de putere: 110, 140 şi 170 CP. Pentru drive-test s-a nimerit varianta de mijloc pentru diesel: 140 CP. Cutie manuală cu 6 trepte şi un cuplu de 320 Nm care intră în acţiune între 1.500 şi 2.500 rpm. Motorul este extrem de vioi şi atunci cînd nu e foarte mult timp pentru o depăşire.
Yeti dispune de un sistem complet nou la asistenţa de coborîre