European Drinks a fost devansat de Perla Harghitei, pe o piata care si-a revenit din declin odata cu intrarea in sezonul cu varf de vanzari. Cu toate ca jumatate din cei mai mari zece imbuteliatori de apa minerala de la sursele SNAM (Societatea Nationala a Apelor Minerale) au inregistrat scaderi de productie in primele patru luni din an, piata per ansamblu si-a revenit din declin datorita vanzarilor din aprilie, iar estimarile pentru primul semestru indica o stagnare in volum.
In primele patru luni din an, productia s-a redus cu circa 2% fata de perioada similara din 2008, dupa un declin de 6% in T1.
„In februarie-martie toti imbuteliatorii si-au redus vanzarile fata de cele doua luni anterioare, insa in aprilie-mai am remarcat ca a revenit trendul crescator in consum", a spus Adrian Teslovan, directorul de marketing al Romaqua Group.
Piata apei minerale este estimata in prezent la 300-350 mil. euro, fiind dominata de companii romanesti. Singurul jucator de talie internationala care s-a impus pana acum pe piata este producatorul Coca-Cola Hellenic.
„Nu vad efecte ale crizei in consumul de apa minerala. Estimez o stagnare a volumelor imbuteliate la sursele SNAM in primul semestru la nivelul din S1 din 2008, iar pe intregul an ar putea fi chiar o crestere. Evolutia pietei depinde de temperaturile din urmatoarele luni" , a afirmat Vasile Mihalcea, directorul general al SNAM.
In acest an, Coca-Cola a intrat in sezonul de varf cu o scadere a productiei de 8% in primele patru luni fata de aceeasi perioada din 2008. Reprezentantii companiei nu au dorit sa faca comentarii pe baza acestui subiect.
In schimb, reprezentantii European Drinks si cei ai Rio Bucovina spun ca volumele lor de productie la sursele SNAM s-au diminuat in primele 4 luni pentru ca au vandut din stocurile realizate anterior. „Am avut vanzari in crestere in acest i