Noul model din gama Dacia, SUV-ul care va fi lansat la inceputul anului viitor, aduce comenzi noi si investitii in fabricile furnizorilor locali, implicati in productia de componente pentru proiectul Logan.
Automobile Dacia are in Romania mai mult de 800 de furnizori care produc elemente pentru gama de modele Logan, mare parte din ei fiind inclusi si pe lista furnizorilor pentru primul SUV al constructorului.
Proiectul a fost demarat in urma cu mai mult de un an si jumatate, iar acum mare parte din furnizori realizeaza componente pentru modelele de preserie, care sunt testate in cadrul uzinei si la centrul Renault Tehnologie Roumanie.
"Pentru SUV suntem in graficul prestabilit. Ca in cazul oricarui nou model, la acesta se lucreaza de mai mult de doi ani, iar aici sunt inclusi si partenerii traditionali ai Dacia", a spus Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia.
La stadiul de prototip
Incepand de la productia de filtre pentru motor si pana la sistemele de alimentare cu combustibil, toti producatorii au realizat investitii de adaptare a linilor de productie sau de instalare de noi utilaje pentru a realiza noile repere.
"Am inceput productia de filtre si am realizat o serie pentru prototipuri. Filtrele sunt pentru motorizarea diesel, de 1,5 litri, dar difera fata de filtrele destinate motoarelor standard pentru gama Logan", a spus Catalin Tischer, director al fabricii Mahle din Timisoara.
Instalarea motorizarii de 1,5 litri diesel, care echipeaza de cativa ani alte modele din familia Logan, pe viitorul SUV ar putea necesita adaptarea la un sistem de tractiune 4x4, care implica modificarea unor componente.
Astfel, nu toate piesele viitorului SUV vor fi similare celor de la Logan sau Sandero, chiar daca Dacia, la fel ca si alti producatori europeni de automobile, are un grad mare de transfer al rep