Orice deblocare a consumului poate duce însă la o explozie a vânzărilor produselor din această categorie. Anul trecut piaţa tencuielilor decorative, una nu mai veche de cinci ani, galopa într‑un ritm de creştere de peste 40%. Acum a stat. Banii clienţilor iau drumul puşculiţei. Până anul trecut, tencuielile decorative structurate au adus comericanţilor creşteri susţinute ale sumelor încasate, datorită avansului numărului de case noi construite. Un alt factor care a susţinut această tendinţă ţine de schimbarea obiceiurilor de consum ale meşterilor şi ale consumatorilor finali.
Aliz Kosza, manager Fabryo, remarcă faptul că aceştia au migrat încet, dar sigur, de la vopsea lavabilă pentru exterior către tencuiala decorativă structurată, chiar dacă noua variantă presupunea costuri mai mari. „În contextul actual, dată fiind încetinirea investiţiilor în construirea de imobile noi, vânzarea acestei categorii de produse în acest an probabil va suferi o uşoară scădere“, spune Kosza.
Ritmul de creştere a pieţei de tencuieli din ultimii ani este explicabil. An de an a fost raportat un avans mult peste cel al altor materiale de construcţii. „Creşterile vânzărilor de tencuieli decorative în ultimii ani au avut valori procentuale ridicate, dar baza de la care s-a pornit a fost de asemenea una redusă. Când creşti de la zero nici un avans de 1.000% nu înseamnă nimic“, spune Tiberiu Andrioaie, directorul diviziei industriale din cadrul Policolor.
Compania reprezentată de acesta raportase pentru 2008 o majorare de aproximativ 40% a încasărilor din comercializarea tencuielilor. „În 2008 ,vânzările de tencuială decoratiovă au înregistrat o creştere de 76% faţă de anul 2007 şi au reprezentat circa 15% din totalul vânzărilor în categoria lavabile. Noi am dezvoltat un produs special în acest sens, în acelaşi segment de preţ ca versiunea clasică, car