Posturile internaţionale de televiziune CNN şi Eurosport vor difuza în perioada august – decembrie 2009, peste 1400 de clipuri de promovare ale turismului românesc, în urma unor contracte de aproximativ 1,5 milioane de euro.
Ministerul Turismului a încheiat procedura de achiziţie publică a serviciilor pentru realizarea campaniei de publicitate pe piaţa internaţională. Posturile pe care România va fi promovată ca destinaţie turistică sunt Eurosport, postul de televiziune european de sport cu cea mai mare audienţă, şi CNN, liderul mondial al televiziunilor de ştiri.
Procedura de achiziţie publică a fost aceea de negociere cu publicarea prealabilă a unui anunţ de participare. Pentru câştigarea licitaţiei s-au înscris firmele Eurosport SA, Media Investment Communication şi Best Advertising&Consult care s-a asociat cu Opti Media SRL pentru difuzarea spoturilor la CNN.
Publicitatea costă 1,5 milioane de euro
Ministerul Turismului va cumpăra serviciile de difuzare a 550 de spoturi pe Eurosport şi a 475 de spoturi pe Eurosport 2, o campanie de sponsorship pe canalul Eurosport de 325 de billboard-uri de şase secunde şi o campanie de difuzare pe internet a nouă milioane de bannere, toate aceste servicii costând, în total, un million de euro, informează un comunicat al instituţiei.
În acelaşi timp, Ministerul Turismului va achiziţiona serviciile de difuzare a 529 de spoturi pe canalul CNN de la Best Advertising&Consult şi Opti Media SRL, bugetul total fiind de 334.950 de euro, fără TVA.