Aşa după cum EVZ a anunţat la timpul potrivit, aventurile ţiganilor din „Regina”, telenovela de mare succes de pe Acasă TV, se „mută” din toamnă pe canalul Pro TV, care va difuza atât un lungmetraj cu îndrăgitele personaje – intitulat „State de România, student la Sorbona” –, precum şi un nou serial, „State de România”, căruia în prezent i se definitivează distribuţia. Sursa: Acasă TV
Specialiştii de pe site-ul Paginademedia.ro şi-au pus o întrebare simplă şi de bun-simţ: „de ce importă Pro TV serialul cu ţigani?”, de ce se mută şatra pe Pro?
Răspunsul, rezultat dintr-o analiză făcută de Petrişor Obae împreună cu agenţia de publicitate Next Advertising, este unul oarecum „la mintea cocoşului”: serialele „Inimă de ţigan” şi mai ales „Regina” s-au dovedit foarte profitabile pentru postul Acasă – „o afacere excelentă” –, prin urmare acum personajele cu ten tuciuriu se mută la Pro TV, sperând să ajute şi la „săltarea” audienţei acestui post, aflat în permanenţă într-o competiţie „crâncenă” pentru audienţă cu Antenele lui Voiculescu.
Profit de 4 milioane de euro
Dovada indubitabilă a succesului pecuniar şi a faptului că „ţiganii” sunt aducători de rating şi implicit de parale este ceea ce rezultă din calculele Paginademedia.ro în cele zece luni de difuzare, telenovela „Regina” a atras din publicitate aproximativ 8,8 milioane de euro, cifră calculată în funcţie de audienţa reclamelor din pauzele publicitare (pe baza punctelor de audienţă – GRP, în industria publicităţii).
„Desfăşurarea de forţe din serial a implicat cheltuieli semnificative, dar încasările publicitare au compensat efortul. Estimările Paginademedia.ro plasează costurile totale ale producţiei la 4-5 milioane de euro, ceea ce înseamnă că Acasă TV a ieşit „pe plus” cu o sumă aproximată la 4-5 milioane de euro”, rezultă din investigaţie, ceea ce ju