Un grup de muncitori angajaţi pentru construirea Autostrăzii Transilvania s-au plâns, într-un document trimis astăzi presei, de 20 de nereguli, inclusiv încălcarea standardelor de calitate şi situaţia angajaţilor. Constructorul Bechtel a negat acuzaţiile, transmite Mediafax. Documentul semnat de "un grup de muncitori" este intitulat "Ghidul Bechtel & Enka pentru construcţia în anul 2009 a 42 de km de autostradă de pe Tronsonul 2B" şi prezintă "zece porunci negative" şi "zece porunci pozitive" "impuse" de Bechtel.
Muncitorii se plâng că, la kilometrul 28, asfaltul este turnat fără curăţarea terasamentului de noroi, iar turnarea materialului se face indiferent de condiţiile meteorologice, lucru ce scade mult durata de viaţă a drumului.
Muncitorii turci, preferaţi celor români
În cele "zece porunci pozitive", se sesizează că firma face concedieri doar din rândul muncitorilor români, în timp ce numărul angajaţilor turci creşte.
În replică, Becthel susţine că toate lucrările executate sunt în deplină conformitate cu standardele de construcţie din ţară. Compania spune că, pentru proiectul Autostrada Transilvania, utilizează un sistem eficient de control al calităţii şi anunţă o vizită pe şantier mâine, scrie Mediafax.
Acum patru luni, un document similar realizat de angajaţii Bechtel semnala că pe tronsonul 3 C al Autostrăzii Transilvania un viaduct are fisuri, iar pilonii ar putea să cedeze la presiunea apei.
Proiectul de construcţie a autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov - Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro acordat Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii,