Saxofonistul Manu Dibango a fixat definitiv Camerunul pe harta muzicii. Dupa ce a cintat jazz in anii ‘60, a dat lovitura mondiala in 1972 cu Soul Makossa, considerat primul cintec in stil disco din istoria muzicii. Manu Dibango a cintat cu multa lume buna, de la Paul Simon la Herbie Hancock. Aici il admiram alaturi de orchestra lui Johnny Pacheco, cu o varianta mai latino a hitului sau afro (am ales-o pentru smanesul cintarii, desi se indeparteaza de caracterul tribal repetitiv al versiunii proto-disco initiale).
Acuma. Soul Makossa era unul dintre cintecele pe care se antrena la dans tinarul Michael Jackson (se stie de asemenea ca exersa mult pe James Brown si Earth Wind and Fire, alti tatici ai genurilor negroide). Citatul temei din Soul Makossa in Wanna Be Starting Something e o optiune care salta si imbogateste componistic una dintre cele mai dansante piese ale albumului Thriller (1982), destinata sa devina uvertura concertelor lui Michael. Acesta ii schimba tonalitatea si ii incurca un pic silabele.
Manu Dibango cinta mama-ko mama-ssa mama-kossa, un fel de descompunere ludica a termenului Makossa, intr-un mod care aminteste asa-zisa pasareasca din folclorul copiilor de la noi. (Makossa inseamna dans in limba duala, dar a ajuns sa desemneze propriu-zis un stil de dans si muzica, reprezentativ pentru Camerun). Michael cinta “gresit”: mama-sse mama-ssa mama-kussa.
Citeste mai mult si comenteaza pe Textier.ro. Saxofonistul Manu Dibango a fixat definitiv Camerunul pe harta muzicii. Dupa ce a cintat jazz in anii ‘60, a dat lovitura mondiala in 1972 cu Soul Makossa, considerat primul cintec in stil disco din istoria muzicii. Manu Dibango a cintat cu multa lume buna, de la Paul Simon la Herbie Hancock. Aici il admiram alaturi de orchestra lui Johnny Pacheco, cu o varianta mai latino a hitului sau afro (am ales-o pentru smanesul cintari