Proiectul de electrificare a liniei de cale ferata Barbosi-Tecuci (judetul Galati), cu o lungime de 70 km, a fost inceput in 1989 si nu va fi finalizat nici anul acesta, pentru ca Ministerul Transporturilor (MTI) a alocat acestei investitii doar 800.000 de euro pentru anul 2009, dintr-un necesar de 5 mil. euro.
Calea ferata este in prezent in colaps, potrivit Asociatiei Industriei Feroviare (AIF) si Asociatia Transportatorilor Feroviari din Romania (ATFER), in conditiile in care investitiile in sistemul feroviar nu au fost o prioritate pentru guvernele care s-au succedat in ultimii 20 de ani. Principala acuzatie pe care o aduc asociatiile este ca statul detine prin CFR SA toata infrastructura de cale ferata, care cuprinde 10.500 km, si nu asigura mentenanta si lucrarile de reparatii capitale ale liniilor.
„Calea ferata e la nivel de drum comunal, plina de gropi, care nu se vad ca la sosele. Autostrazile nu se compara cu linia reabilitata pentru viteze de 160 km/ora. Aceasta linie poate fi comparata cu un drum national, pentru ca o autostrada feroviara inseamna o linie de mare viteza. In permanenta, intre solicitarile facute de CFR SA si banii alocati de la buget sunt diferente de 1 la 4 sau 1 la 5", a spus Stefan Roseanu, secretarul general al AIF.
Astfel, in ultimii ani au aparut tot mai multe anomalii in infrastructura feroviara, din lipsa de investitii in mentenanta. In 2005 s-a prabusit podul feroviar de la Gradistea de pe ruta Bucuresti-Giurgiu, care nu a mai fost ulterior refacut. Distanta Bucuresti-Giurgiu pe calea ferata are in prezent 160 km, cu ocolire prin Videle, in loc de 70 km, cat avea initial.
„Podul, cu o lungime de 170 de metri, ar avea nevoie de o investitie de 20 de milioane de euro, la care se mai adauga inca 15 milioane de euro pentru realizarea a circa 5 kilometri de terasament si pentru realizarea conexiunii cu cea