Vânzările de astfel de obiecte sanitare sunt în creştere continuă. Investiţiile în asemenea sisteme depăşesc 1.000 de lei. Unul dintre avantaje oferite constă în faptul că pot fi montate direct pe vasul de toaletă. Bideul electronic este un produs apărut pe piaţa românească în urmă cu cinci ani. Vânzările au fost foarte slabe la început. Anul trecut însă, acestea au ajuns la cote rezonabile. Numărul importatorilor a crescut an de an.
Clienţii s-au năpustit în 2008, în urma recomandărilor prietenilor, pe diverse platforme on-line de comercializare a acestor produse. Majoritatea vânzărilor au fost realizate astfel. Unii importatori au semnat chiar contracte directe cu diverşi dezvoltatori imobiliari.
Pe piaţă de cinci ani
„Noi am fost primii importatori ale acestor produse în România acum cinci ani. Cam de un an ele au început să fie foarte căutate. Practic, persoanele care au folosit aceste bideuri le-au recomandat şi altora, le-au spus de avantajele pe care le oferă şi aşa s-a creat o cerere“, povesteşte Adrian Comăneci, director general al companiei Comat.
Vânzările sunt făcute mai ales prin intermediul internetului. „Noi am început să vindem aceste produse anul trecut. Cei mai mulţi clienţi fac aceste achiziţii pe internet. Avem o cerere constantă lună de lună“, adaugă Simon Ildika, director vânzări Bricosan. „Produsele sunt foarte căutate.
Românii nu sunt reticenţi la acest capitol. Avantajele oferite sunt multiple. Diferă doar tipul de produs vândut. Acesta nu este acelaşi în fiecare zonă în care avem puncte de distribuţie“, completează Doru Tutoveanu, managing partner al companiei Romkor International.
Vânzări susţinute
Printre avantajele bideurilor electronice se numără şi faptul că ele pot fi montate direct pe vasul de toaletă. Astfel se economiseşte spaţiu .