Fabryo a continuat sa investeasca in promovare, desi consumul de lacuri si vopsele scade cu 20%.
Producatorul de lacuri si vopsele Fabryo Corporation, detinut de fondul de investitii suedez Oresa Ventures, estimeaza ca va realiza o cifra de afaceri cel putin la nivelul anului 2008, 163 mil. lei (44,3 mil. euro) dupa ce in primele sase luni vanzarile au inregistrat o crestere usoara de 3%, in moneda nationala, chiar daca piata a scazut cu circa 15-20%.
Factorii care au condus la majorarea vanzarilor au fost renuntarea la peste 400 de produse adiacente sau neprofitabile si investitiile de aproape un milion de euro in promovare, dintre care 500.000 de euro in campanii TV.
„In a doua jumatate a anului ne asteptam sa mentinem acelasi ritm si sa inchidem anul cel putin la nivelul anului 2008, ceea ce ar insemna pentru Fabryo o crestere semnificativa a cotei de piata, data fiind scaderea de consum", a declarat Aliz Kosza, CEO al Fabryo.
Compania nu a comunicat nivelul afacerilor consemnat in primele sase luni.
Spre comparatie, Fabryo a raportat in primele sase luni din 2008 o crestere de 20-21% a afacerilor fata de primul semestru din 2007, cand intreaga piata a constructiilor inregistra un boom de crestere.
„In 2009 a fost o jumatate de an foarte intensa, cu incertitudini, dificultati si blocaje financiare in piata", afirma Kosza.
Investitii de 600.000 de euro in promovare
Avand in vedere rezultatele din primul semestru, compania va investi inca 600.000 de euro pana la sfarsitul anului intr-o campanie de promovare a brandului Innenweiss, in deschiderea de show-room-uri si alte promotii, dupa ce in primul semestru a investit 500.000 de euro intr-o campanie TV pentru brandul Savana cu Teflon pentru baie si bucatarie.
„Savana cu Teflon Baie si Bucatarie a ajuns la ponderea vizata de companie, de 10% din tota