Birocraţia şi taxele exagerate sunt la ordinea zilei pentru românii care vor săse branşeze la utilităţi. Sursa: Marius Nica
Ploieştenii care se racordează la reţeaua de canalizare a oraşului trebuie să achite facturi uriaşe către Apa Nova şi să obţină autorizaţii şi avize de la primărie, RATP, Poliţia Rutieră, Drumurile Naţionale, Electrica, Romtelecom şi Distrigaz.
O ţeavă de 7 metri, 4.000 de lei
După aproape doi ani de alergătură, ploieşteanca Elena Barbu, de pe strada Clopoţei, cartierul Bereasca, a reuşit să-şi vadă visul cu ochii: racordarea la sistemul de canalizare al oraşului. Bolnavă şi cu o pensie de 600 de lei, ea va trebui să achite companiei Apa Nova un deviz de aproape 4.000 de lei pentru o ţeavă de 7 metri.
„Am plătit doar 1.900 de lei. Ceilalţi bani strânşi de canalizare i-am cheltuit pentru înmormântarea soţului, în urmă cu două luni. Acum umblu ca disperata la rude şi vecini să mă împrumut ca să plătesc factura, pentru că am o pensie de 600 de lei”, spune femeia. Coşmarul branşării a început acum doi ani, când familia Barbu a aflat ce documente trebuie să conţină dosarul către Apa Nova.
„Am alergat pentru autorizaţiile necesare mamei luni în şir. Nu înţeleg de ce a fost nevoie, pentru un branşament, de avizul unor instituţii precum RATP, Poliţia Rutieră, Distrigaz, Drumurile Naţionale sau Romtelecom. Numai pentru certificatul de urbanism de la primărie am aşteptat aproape un an. Dacă mai punem la socoteală şi cei aproape 1.000 de euro pe care Apa Nova îi cere pentru o ţeavă de şapte metri, vă spun sincer că nu se merită.
Tata a murit cu oful ăsta, că nu a avut şi casa făcută de el acces la canalizare”, spune Cristian, fiul femeii. De partea cealaltă, autorităţile locale ridică din umeri. „Noi nu putem interveni în stabilirea tarifelor practicate de Apa Nova. Numai în cazu