2.200 de ingineri. Nu este vorba despre organigrama unui institut de cercetare, ci despre centrul de tehnologie dezvoltat de Renault in Romania, Renault Tehnologie Roumanie (RTR). Numarul angajatilor RTR urmeaza insa sa creasca pana la aproximativ 3.000 pana la finalizarea constructiei bazei de teste de la Titu, judetul Dambovita.
Cum este organizat RTR si pentru ce cheltuiesc francezii mai mult de 450 mil. euro? Dupa cum explica Philippe Prevel, directorul general al RTR, totul incepe de la echipa de designeri al carei sediu este in strada Pitar Mos din Bucuresti. Aceeasi echipa care a realizat si conceptul Duster, care previzioneaza partial viitorul SUV Dacia.
Designerii pun la punct atat aspectul exterior al modelelor Dacia si Renault, dar lucreaza si la variante de echipare interioara.
„In procesul de creare a vehiculului intra apoi echipa de proiectare si calcul. Inginerii deseneaza si proiecteaza fiecare piesa in parte si lucreaza la constructia lui. Astfel este creat prototipul pe care se testeaza si se verifica daca modelul atinge standardele de calitate si siguranta", a spus Prevel. In acelasi timp, alte echipe de ingineri pregatesc productia la scara industriala prin adaptarea fluxului de productie din fabrica. Dupa cum adauga Prevel, lucrul la un model nu se incheie dupa intrarea lui in productie, constant echipa centrului de tehnologie trebuind sa adapteze produsul la schimbarile pietei.
Ce testeaza RTR?
In prezent, dupa ce a pus la punct Logan Pick-up, Sandero, facelift-urile Logan si MCV si Sandero Stepway, principalul proiect al RTR este viitorul SUV Dacia, care urmeaza sa fie lansat la inceputul anului viitor. Probabil cu motorizarea Euro 5, aflata in teste.
„Testam motorul Euro 5, dar acesta nu va fi introdus pana cand nu va fi obligatoriu. Probabil cu cateva luni inainte de ianuarie 2011. Consumatorul nu e