„M-am născut ca să fiu rege! Pentru mine nu e lege“. Versurile acestea, aparţinând formaţiei Vank, a părut că le fredonează pick-up-ul Ford Ranger XLT atât pe asfalt, cât şi off-road.
Barbar, brutal, masiv. Acestea sunt epitetele potrivite pentru Ford Ranger XLT. Nu sunt singurele, căci gama de adjective ce i se potrivesc ca o mănuşă Ranger-ului include şi ascultător, fiabil, chiar şi surprinzător. Ranger a fost creat să fie un 4x4 pe care să poţi pune bază în orice condiţii.
Pe asfalt, maşina impresionează prin senzaţia de „king of the road“ pe care o oferă celui de la volan şi pe care o poţi întâlni doar la comenzile concurenţilor direcţi, alte „brute“ precum Mitsubishi L200, Nissan Navara sau Isuzu D-Max. În ciuda masivităţii, Ranger nu ridică atât de multe probleme în trafic, iar la drum în exterior nici atât, fiindcă orice sub dimensiunile unui tir se va da la o parte sau, dacă e vorba de maşini venind pe sensul opus, vor intra înapoi în coloană. Pe asfalt e suficientă tracţiunea spate pentru a propulsa maşina la o viteză de croazieră respectabilă.
Sub capota „pădurarului“ american se găseşte un diesel turbo de 143 de cai-putere şi 330 Nm cuplu. Trebuie ţinut minte în depăşiri că Ranger-ul are o masă proprie de peste 1,8 tone, aşa că trebuie folosit pantoful mărimea 46 şi călcată cu simţ de răspundere pedala de acceleraţie. Motorul Duratorq de 2.5 litri surprinde, are forţă suficientă şi nu te lasă la greu.
Bun la off-road
În ceea ce priveşte comportamentul pe şosea, mai trebuie spus că Ranger-ul nu rulează comod pe drumurile denivelate din cauza punţii spate. Din construcţie, aceasta este rigidă şi beneficiază de arcuri lamelare. Configuraţia aceasta este bună pe teren accidentat sau cu bena încărcată, însă, pe şosea, îi conferă maşinii un caracter săltăreţ la denivelări sau când treci peste limitatoarele de vite