Locuitorii Capitalei cheltuiesc, in medie, 1.051 de euro pe an pentru a-si cumpara haine si incaltaminte, platind circa 500 de euro pentru pantofi si 550 de euro pe imbracaminte, arata sondajul realizat de compania de cercetare Alternative Research in colaborare cu firma de consultanta People First, pe un esantion de 531 de persoane.
„Am observat ca oamenii sunt mult mai educati atunci cand fac cumparaturi si au o opinie mai clara asupra a ceea ce vor sa cumpere fata de anii trecuti. Cel mai mic inconvenient il face pe bucurestean sa renunte la produsul pe care voia sa-l achizitioneze", sustine Cristopher Panagopoulos, new business development director in cadrul Alternative Research, care a realizat studiul in luna martie a acestui an.
In medie, femeile cheltuie anual cu aproape 300 de euro mai mult decat barbatii, atat pe haine, cat si pe incaltaminte. Astfel, in timp ce un barbat isi cumpara haine in valoare de 490 de euro pe an, o femeie cheltuieste peste 600 de euro pe articole vestimentare.
La fel se intampla si in cazul pantofilor: femeile dau peste 550 de euro pe incaltaminte, pe cand barbatii isi cumpara pantofi in valoare de 440 de euro. „Valoarea medie incasata pe bon este de aproximativ 100 de euro si nu difera foarte mult in magazinele din provincie fata de cele din Bucuresti. Preturile practicate in magazine sunt cam aceleasi, desi veniturile sunt mai mari in Capitala", sustine Ioana Stan, directorul de marketing al Otter Distribution, distribuitorul pe piata locala al marcilor Otter, Fila sau Geox.
Aproape 15% din cei chestionati au venituri nete mai mari de 390 de euro (1.625 de lei) pe luna, iar
13,7% castiga sume cuprinse intre 240 - 390 de euro (1.000 si 1.625 de lei) lunar.
Aproape jumatate din cei chestionati nu si-au declarat salariile, insa exista o pondere semnificativa (11,9%) care are venituri mai