Producatorul de lactate Brailact din Braila, producatorul brandului Brenac care a intrat recent in insolventa pentru a reorganiza compania, estimeaza ca in urmatorii trei ani exporturile de branzeturi vor asigura 20% din cifra de afaceri pe fondul cresterii productiei.
"Am inceput din luna mai sa producem si branzeturi, categorie de produse pe care vrem sa o comercializam atat pe plan local, cat si sa o exportam in tarile din Europa de Vest incepand cu cea de-a doua jumatate a acestui an. Am depus recent cerere pentru licenta de export, pe care estimam ca o vom obtine pana la sfarsitul lunii august", a declarat Yannis Mythis, directorul general al companiei.
Fabrica pe care Brailact o detine in judetul Braila poate produce cel putin dublu, fata de volumul pe care il realizeaza in prezent, in urma investitiilor de peste sase milioane de euro alocate in ultimii ani modernizarii liniilor de productie, potrivit lui Mythis. "Speram ca in aproximativ doi-trei ani exportul sa reprezinte aproximativ 20% din activitatea Brailact", estimeaza directorul general al companiei.
Intra pe marci private
El a adaugat ca majoritatea cantitatii de branzeturi care va fi exportata va fi comercializata ca marca privata a lanturilor de magazine din retailul modern, dar ca ia in considerare si exportul unor produse marca Brenac. Brailact este prezent cu Brenac, cel mai mare brand din portofoliul companiei, pe segmentele de lapte, lapte batut, iaurt alb, telemea si unt. Potrivit lui Mythis, in timp ce pe segmentul de lapte, Brailact a detinut anul trecut aproape 4% din piata, iar pe branzeturi nu a fost prezent, in toate celelalte categorii a detinut pana la 2% din piata.
"Vrem ca in urmatorii ani sa detinem 5% din piata fiecarui produs din portofoliu. In plus, pana la finalul acestui an intentionam sa intram pe segmente de piata pe care nu am fost p