Primăria Voluntari a cerut în urmă cu trei săptămâni CFR-ului să devieze trenurile de pe ruta Bucureşti-Constanţa pentru a putea finaliza pasajul care leagă sectorul 2 de oraşul Voluntari. Nici până în prezent, beneficiarul podului rutier nu a primit acordul de la Ministerul Transporturilor pentru continuarea lucrărilor, deoarece, susţin reprezentanţii ministerului, documentaţia depusă a fost una incompletă.
Astfel, lucrările la pasarela de peste linia CFR Bucureşti-Constanţa rămân „îngheţate” pe perioadă nedeterminată. Şantierul s-a oprit în primăvara acestui an din cauza intersectării construcţiei cu doi stâlpi ai căii ferate.
„Construcţia-aberaţie” rămâne neterminată
Scandalul s-a declanşat în luna februarie a acestui an, când reprezentanţii Ministerului Transporturilor au respins proiectul tehnic final al pasajului. Motivul: grinda inferioară a podului rutier este la o înălţime mai mică decât înălţimea stâlpilor de susţinere a cablurilor CFR.
Speranţa Cliseru, managerul proiectului pasajului şi directorul Direcţiei de Utilităţi Publice de la Primăria Voluntari, a declarat luna trecută că din 2005 până în august 2008, în fiecare an, cei de la CFR au dat avize pentru proiect, ştiind care va fi înălţimea podului.
Singurul aviz de la CFR, cel din 2005
De cealaltă parte, reprezentanţii din Ministerul Transporturilor susţin că Primăria Voluntari a avut doar un aviz provizoriu de la CFR din 2005. Reporterii „Adevărul de Seară“ au înaintat o cerere către Primăria Voluntari, solicitând o copie a acestor avize, care conţin informaţii de interes public, dar nu au primit niciun document. Singurul document care a intrat în posesia noastră a fost avizul Nr. L.3.4./101/2005, obţinut de la surse din Ministerul Transporturilor,
Fără acord pentru mutarea stâlpilor
Pentru continuarea lucrărilor, constructorul pasajului a spus că are ne