Dintre magazinele de do-it-yourself (DIY), mărcile intermaţionale, ca Praktiker şi Bricostore, domină categoric piaţa în ceea ce priveşte preferinţele şi notorietatea în rândul românilor, relevă un studiu realizat de compania IMRCG Consulting. Românii aleg să cumpere, în special, din magazine de dimensiuni mari, care au o ofertă bogată de produse. La nivel naţional, peste 42% dintre cei intervievaţi în studiu au declarat că Praktiker este magazinul preferat dintre mărci
Dintre magazinele de do-it-yourself (DIY), mărcile intermaţionale, ca Praktiker şi Bricostore, domină categoric piaţa în ceea ce priveşte preferinţele şi notorietatea în rândul românilor, relevă un studiu realizat de compania IMRCG Consulting. Românii aleg să cumpere, în special, din magazine de dimensiuni mari, care au o ofertă bogată de produse.
La nivel naţional, peste 42% dintre cei intervievaţi în studiu au declarat că Praktiker este magazinul preferat dintre mărcile de retail DIY, urmat de Bricostore, ales de 15% dintre participanţi. Abia pe locul al treilea în preferinţele românilor şi-a făcut loc un brand românesc, Dedeman, cu o pondere de 6,6%. A doua marcă autohtonă din top, Ambient (3,1%), a ocupat locul al cincilea, poziţionându-se după bauMax (4,9%).
Brandurile străine, „top of mind”
Şi bucureştenii desemnează aceiaşi lideri în topul preferinţelor, Praktiker (37,8%) şi Bricostore (29%), urmaţi la mare distanţă de Hornbach (5,2%), OBI (3,8) şi Mr. Bricolage (2,8%).
Lanţurile internaţionale de magazine DIY fac legea pe piaţa românească şi în ceea ce priveşte notorietatea brandului, Praktiker dominând şi acest capitol, 39% dintre respondenţi menţionând aceast brand ca fiind primul la care se gândesc din domeniul DIY. Următoarele la „top of mind” sunt Bricostore (19,1%), Dedeman (7,4%), bauMax (6,3%), OBI (2,9%) şi Ambient (2,5%).
În ceea ce priveşte maga