Posturile din organigrama instituţiei judeţene sunt ocupate, în mare parte, de persoane înrudite între ele, angajate, în principal, datorită pilelor
Reprezentanţii Consiliului Judeţean Constanţa susţineau, în urmă cu doi ani, că imobilul în care îşi desfăşura activitatea devenise neîncăpător. Anul acesta, în plină criză şi în condiţiile în care piaţa imobiliară este la pământ, CJC şi-a permis să închirieze încă o clădire, în care să funcţioneze una dintre structurile din subordine.
În aceste condiţii, se pare că există premisa ca organigrama instituţiei să crească de la an la an, având în vedere că spaţiul nu mai este o problemă. Aşa cum arătam într-un material publicat la sfârşitul lui 2007, organigrama CJC se dublase la momentul respectiv, faţă de anul 2004. Practic, dacă la venirea lui Nicuşor Constantinescu, instituţia avea 157 de angajaţi, la sfârşitul lui 2007 avea 294. La doi ani distanţă de la „performanţa" dublării numărului de posturi, organigrama CJC şi-a mai adăugat 82 de angajaţi. Astfel, în 2008, consilierii judeţeni au aprobat organigrama cu 379 de posturi, din care scădem cele trei funcţii ocupate de preşedintele CJC şi cei doi vicepreşedinţi, care sunt aleşi.
La cafele şi taclale
Deşi statul de funcţii al CJC se lărgeşte de la an la an, nu se poate spune că se observă un progres în activitatea instituţiei. Din contră, unii dintre angajaţii instituţiei se fac că muncesc doar în momentul în care superiorii lor îşi fac apariţia la birou. După ce uşa se închide în urma lor, atmosfera de cafenea şi taclale se reia în multe dintre birourile instituţiei, până mai ieri supraaglomerate. Aşa cum arătam într-un material anterior, CJC a închiriat pe bani grei un imobil cu regim P+3E+M, pe str. Petru Rareş, în Peninsula Constanţei. Se pare că CJC nu precupeţeşte niciun efort financiar când vine vorba despre confortul an