Piata medicamentelor pentru disfunctii erectile, evaluata la 7,2 mil. euro anul trecut, a devenit din ce in ce mai atractiva pentru companiile farmaceutice, transformandu-se intr-un nou teren de lupta atat pentru producatorii traditionali, Pfizer, Elil Lilly si GlaxoSmithKline (GSK), cat si pentru companiile de suplimente alimentare, precum Ozone sau Walmark.
Companiile au intrat pe aceasta nisa atrase de ritmul sustinut de crestere din ultimii ani, medicamentele folosite in tratamentul disfunctiilor erectile fiind unul dintre cele mai dinamice segmente ale pietei farmaceutice, avansul mentinandu-se in fiecare an cu mult peste cel al pietei generale.
In ceea ce priveste evolutia din urmatorii ani parerile sunt impartite.
„Pentru 2009 ne asteptam in continuare la o crestere de 30%, in linie cu tendinta din ultimii cinci ani. Daca in 2005 valoarea pietei era estimata la aproximativ 4,3 milioane de euro, in 2008 aceasta a ajuns in jurul a 7 milioane de euro. Avem de a face cu o evolutie constanta, moderata, pentru ca aceasta se bazeaza in primul rand pe educatia medicala a populatiei, iar aici exista deficiente", a spus Roxana Precu, retail business unit direct al GSK.
Pe de alta parte, reprezentantii Eli Lilly sunt de parere ca piata ar putea avansa cu mai putin de 10% in 2009, evolutia comprimandu-se fata de media ultimilor ani, in conditiile crizei economice. „Cel mai probabil, impactul crizei economice se va face simtit si in aceasta arie, incetinind cererea pentru aceste produse", a spus Daniel Popescu, corporate affairs manager al Eli Lilly Romania, companie prezenta pe aceasta piata prin intermediul Cialis.
Primul produs lansat pe aceasta piata a fost Viagra adusa de gigantul american Pfizer pe piata locala in 2000. La numai 17 luni dupa ce Pfizer a inceput sa vanda produsul pe piata locala, acesta urcase deja in top 3