O nouă modalitate de verificare a cunoştinţelor studenţilor la zi va fi pusă în practică la Universitatea „Al.I.Cuza“ din Iaşi. Sesiunea finală de examinare va fi înlocuită cu mai multe etape intermediare. Începând cu anul universitar 2009-2010, la Universitatea „Al. I. Cuza“ nu va mai exista o sesiune finală de examinare. Metoda se aplică în universităţile europene. Senatul Universităţii „Al I. Cuza“ (UAIC) a aprobat o nouă structură a anului academic, în care se va pune mai mare accent pe evaluarea progresivă, pe activitatea didactică a studenţilor, pe întregul semestru. Începând cu anul universitar 2009-2010, nu va mai exista o sesiune finală de examinare, evaluarea făcându-se pe parcursul semestrului respectiv.
Facultăţile vor decide forma prin care vor aplica acest tip de evaluare, luând în calcul specificul şi condiţiile fiecăreia. „Schimbarea structurii anului academic este în avantajul tuturor studenţilor.
Al studenţilor buni, pentru că le recunoaşte şi recompensează eforturile şi meritele de-a lungul întregului semestru, şi al celor mai puţin buni, pentru că îi impulsionează să acorde mai multă atenţie obligaţiilor şcolare şi să se pregătească pentru o carieră profesională, nu doar la sfârşitul semestrului, ci pe toată durata activităţii didactice”, a declarat prof. univ. dr. Vasile Işan, rectorul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza“ din Iaşi.
Examene intermediare
Pe parcursul anului universitar vor exista examene intermediare, un examen final, dar şi proiecte, studii de caz, eseuri individuale şi lucrări de laborator notate periodic.
La sfârşitul fiecărui semestru, studenţii vor avea la dispoziţie o săptămână pentru refacerea sau îmbunătăţirea rezultatelor obţinute la una dintre formele de evaluare la disciplinele studiate în cursul semestrului. Şi până acum, Regulamentul de Activitate D