Şlapii Havaianas sunt vedetele verii pe plajele din întreaga lume. Uşori, coloraţi, adaptabili oricărui picior, „flip-flopii“ au devenit un accesoriu indispensabil.
Primii şlapi Havaianas au fost creaţi în 1962, fiind inspiraţi din „zori“ - sandalele tradiţionale japoneze, confecţionate dintr-o talpă de paie de orez şi o bentiţă dintr-o ţesătură. De aceea, pe tălpile papucilor Havaianas sunt mici detalii în formă de boabe de orez. Şlapii au devenit imediat o emblemă naţională braziliană, întrucât, la modicul preţ de 1,5 euro, oricine şi-i putea permite. Turiştii îi cumpărau ca pe nişte suveniruri de vacanţă. Începând cu anii ’90, celebrităţile braziliene au început să îi poarte din ce în ce mai des, devenind o modă. De aceea, patronul firmei Havaianas, Paulo Lalli, a decis să modifice imaginea mărcii şi să se apuce de export. Pentru el, soluţia a fost simplă: a adaptat modelul de bază la o gamă impresionantă de culori (erau opt în acea vreme şi a creat ulterior peste 20). Firma a devenit Havaianas Top şi a scos pe piaţă noi colecţii cu imprimeuri, cu alte modele, a făcut o versiune pentru copii şi încalţă vedete precum Julia Roberts, Kate Moss şi Naomi Campbell. Marca a fost bine primită în Statele Unite şi în Europa şi a ştiut să acopere piaţa şlapilor coloraţi. În 2009, Havaianas şi-a oferit un „flagship store“ în Sao Paulo. Este vorba despre un magazin care regrupează toate produsele Havaianas şi prezintă toate modelele de şlapi creaţi de marcă.
Ediţie limitată
Pentru a fi un accesoriu la modă, Havaianas a ştiut să joace cartea exclusivităţii. În 1998, cu ocazia Cupei Mondiale de Fotbal, a lansat o ediţie limitată pentru a susţine echipa naţională a Braziliei şi a decorat brida şlapilor cu un mic steag brazilian. Acest model este unul dintre „best-seller“-urile brandului. De asemenea, marca a creat modelul „Swarovski“, şlapi orna