Confruntate cu o scadere dramatica a numarului de turisti ce viziteaza capitala Frantei, din cauza crizei economice si a reputatiei de oameni neprietenosi a parizienilor, autoritatile din Paris le-au propus locuitorilor cea mai simpla solutie: sa zambeasca mai mult.
Cea mai vizitata capitala a lumii si-a pierdut 17% din turisti, fata de anul trecut, din cauza crizei economice care a taiat bugetele de vacanta in toata lumea, potrivit statisticilor oficiale, transmite Reuters.
Pentru a contracara efectele negative, autoritatile pariziene au gandit o noua strategie turistica, trimitand echipe de "ambasadori ai zambetului" in punctele cheie ale orasului, pentru a-i ghida pe turisti.
"Trebuie sa ne bazam pe imaginile simple si de impact. Nimic nu este mai sugestiv decat un zambet", spune Paul Roll, seful autoritatii pentru turism din Paris.
Potrivit unui studiu realizat in luna mai pe site-ul unei companii de turism, Parisul este cel mai supraevaluat oras din Europa, din cauza preturilor mari si a locuitorilor neprietenosi.
"Daca vrem ca turismul, ce a generat pana acum peste doua milioane de locuri de munca, sa ramana un sector economic major, toata lumea trebuie sa se implice, inclusiv locuitorii Frantei", spune Daniel Fasquelle, fondatorul unei asociatii a firmelor de turism.
Pe langa campania de zambete organizata la Paris, francezii iau si alte masuri mai substantiale pentru incurajarea turismului, una dintre ele fiind realizarea unui tur virtual pe Champs-Elysees, cunoscuta drept "cea mai frumoasa strada din lume".
Autoritatile planuiesc sa construiasca si un nou lant hotelier de lux si conteaza pe scaderea TVA-ului aplicat industriei restaurantelor, in vigoare de la 1 iulie, pentru a ridica turismul.
Confruntate cu o scadere dramatica a numarului de turisti ce vizi