Muncitorii taie de zor la ce a mai rămas din linia ferată îngustă care leagă Hunedoara de “Ţinutul Pădurenilor”, unul dintre cele mai frumoase trasee turistice care puteau fi valorificate la Hunedoara. Citeşte şi:
Hunedoara: Hunedorenii sunt nerăbdători să vadă că fotbalul revine pe stadionul Michael Klein
Hunedoara: Supăraţi pe autorităţi, hunedorenii au ieşit în stradă
Hunedoara: VIDEO Rudolf Hanzelik - pasionat de istoria mocăniţelor
Hunedoara: SPECIAL - Ce au aflat cititorii americani ai secolului trecut despre Hunedoara
Din păcate, niciunul dintre cei care au administrat tronsonul de cale ferată îngustă al mocăniţei hunedorene nu a fost interesat să investească în promovarea acestui obiectiv turistic. Vagoanele mocăniţei porneau de la Castelul Corvinilor şi, după aproximativ 12 kilometri de drum pe viaducte, prin tunele şi peste poduri construite în urmă cu peste 100 de ani, se opreşte la furnalul de la Govâjdia, .
Istoria “frântă”
În toamna anului trecut, mocăniţele hunedorene au fost trase definitiv pe linie moartă, după mai bine de 150 de ani în care traseul a fost folosit. În depoul de la Hunedoara, mai există două locomotive funcţionale. Au mai rămas, de asemenea, zece vagoane de marfă şi aproximativ doi kilometri de linie ferată îngustă. Calea ferată este tăiată şi vândută la fier vechi de angajaţii unei firme din Hunedoara. Aceeaşi soartă ar putea-o avea şi vagoanele, podurile de oţel şi locomotivele.
Protest pentru obiectivele turistice
În municipiul Hunedoara mai sunt, totuşi, oameni care vor ca această stare de fapt să se schimbe. “Dacă ar fi interes şi voinţă, traseul mocăniţei, cu cele două locomotive funcţionale ar mai putea fi transformat într-un obiectiv turistic. Are un potenţial imens” , crede Rudolf Hanzelik , unul dintre h