Petre Popa si Robert Iriza din Craiova, actionarii Top Gel, au lasat in urma cu 15 ani avioanele pentru un business in inghetata, iar acum vizeaza intrarea pe noi segmente din industria alimentara. Ei spun ca dezvoltarea portofoliului va reduce sezonalitatea businessului care depinde prea mult de vreme.
Planurile pe termen mediu ale Top Gel, unul dintre cei mai mari trei producatori locali de inghetata, vizeaza intrarea mai puternica pe piata din Capitala, lansarea unor categorii noi de produse si triplarea vanzarilor in cinci ani. Estimarile pentru 2009 indica vanzari de 20 mil. euro, in crestere cu circa 30% fata de valoarea inregistrata anul trecut.
Cei doi asociati ai Top Gel au atacat piata inghetatei mai intai ca si comercianti, in anul 1994, punand pe picioare o firma de distributie a inghetatei Ice Dyp in Craiova. Inainte de 1990 ei au lucrat la producatorul Avioane Craiova, iar prima afacere a fost distributia de sucuri. Petre Popa si Robert Iriza au intrat pe piata inghetatei pentru ca au vazut aici mai mult loc de dezvoltare decat pe piata bauturilor racoritoare, pe care gigantii Pepsi si Coca-Cola au intrat puternic inca din primii ani de la caderea regimului comunist.
Pasul spre productie l-au facut in anul 1996, cand au cumparat o linie second-hand si au pus pe picioare o mica fabrica in Craiova.
"Am devenit producatori de inghetata in adevaratul sens al cuvantului in anul 1998, cand am cumparat prima linie noua de fabricatie. A fost un inceput greu pentru ca a trebuit sa umblam 3-4 luni pe la banca pentru a accesa un credit de 600.000 de dolari, de la Bancorex. Garantia noastra era afacerea, iar ei voiau active", isi aminteste Popa.
30 mil. euro "i-a costat" inghetata
Investitia in prima linie noua de productie a fost de aproximativ un milion de euro, piata de desfacere fiind judetul Dolj si alte judete d