Reprezentantii companiei Bechtel, constructorul american al autostrazii Transilvania, spun ca relocarea utilitatilor ramane in continuare o problema pentru finalizarea unui tronson de 42 de km pana la finele anului.
Pana in momentul de fata au fost asfaltati 22 de km de autostrada, in conditiile in care 8 din utilitatile aflate pe traseul Gilau-Turda nu au fost inca relocate. Statul roman trebuia ca pana in 30 aprilie sa relocheze 38 de utilitati pe traseul Gilau-Turda.
„La opt dintre aceste utilitati nici nu au inceput lucrarile, patru nu sunt finalizate, iar pentru alte patru lucrarile au fost demarate, insa nu sunt finalizate. Este vorba despre nodurile de la Turda si Gilau. Avem speranta ca reprezentantii Guvernului isi vor respecta promisiunea si vor finaliza relocarile pana la finele lunii august, pentru ca 42 de kilometri de autostrada sa fie gata in 2009", a declarat Bogdan Sgarcitu, director de comunicare al Bechtel.
Oficialii Bechtel spun ca lucrarile au ajuns la un nivel record, zilnic fiind turnate „tone de asfalt".
„Se lucreaza intens pe tronsonul 2B, Turda-Gilau, noi suntem la capacitate maxima, atat in ceea ce priveste numarul de angajati, cat si in ceea ce priveste valoarea lucrarilor. Putem spune ca lucram non-stop pe tronsonul aflat in constructie, peste 3.300 de muncitori muncesc in doua schimburi de zece ore, cu pauze de cate doua ore intre schimburi. Pentru a da un exemplu, am ajuns sa realizam cate zece profile de sustinere pe zi, mai mult decat am atins in proiectele din Turcia, Croatia sau Albania", a spus Sgarcitu.
Oficialii Bechtel au spus ca platile restante au fost achitate si ca Guvernul Romaniei si-a onorat toate obligatiile contractuale. Recent, un grup de muncitori ai autostrazii a semnalat 20 de nereguli legate de situatia angajarilor, dar mai ales de calitatea lucrarilor de pe autostrada.