Ministrul Transporturilor pune sub semnul intrebarii cele trei mari proiecte ale Iasului. "Puneti-va pofta in cui", acesta a fost mesajul care a strabatut discursul lui Radu Berceanu la Iasi. Spre deosebire de alti confrati de guvernare, familiarizati cu "protocolul" vizitelor in teritoriu, ministrul Transporturilor s-a ferit de promisiuni. Ba, dimpotriva. Cu o sinceritate dezarmanta, democrat-liberalul a criticat lipsa de realism demonstrata de localnici atunci cind viseaza la o infrastructura decenta. Puse in fata ochiului "de expert" al ministrului, cele trei mari obiective ale Iasului au picat, rind pe rind, examenul de oportunitate. Intr-o forma sau alta. Mai intii, inca din sedinta de Guvern de saptamina trecuta, Berceanu le-a transmis clar autoritatilor locale sa-si ia gindul in acest an de la bani pentru Aeroport. Ajuns la Iasi, acelasi Berceanu si-a exprimat scepticismul vizavi de fezabilitatea proiectului, justificindu-si indoielile prin lipsa de profesionalism a consultantului. In realitate, cei 200 de milioane de euro necesari modernizarii i-au creat frisoane olteanului. Sa mai amintim ca, intre timp, de pe aeroportul din Suceava, judet controlat de unul din liderii PDL, Gheorghe Flutur, au inceput sa decoleze curse low-cost catre Viena si Venetia. A doua "aroganta" pe care si-a permis-o Berceanu la Iasi s-a referit la soseaua de centura. Potrivit titularului de la Transporturi, "circulatia redusa" (?) din zona ar face inoportuna constructia pe patru benzi a drumului ocolitor. Presupunind, prin absurd, un trafic scazut, de cind o sosea de centura are termen de valabilitate doi-trei ani? In fapt, "mai binele e dusmanul binelui", decretat de Berceanu la Uricani, a fost doar eufemismul pentru "hai sictir cu mofturile voastre". In privinta autostrazii Est-Vest, proiect aminat de ministru pentru un iluzioriu 2013, discutia este mai ampla. Sa plecam de la motiv