Conaţionalii lucrează în industria aeronautică din Peninsulă după ce au fost concediaţi în ţară. Mai mulţi compatrioţi fabrică avioane militare la o firmă italiană. O parte dintre ei montează avioane C 27 J Spartan destinate Forţelor Aeriene Române. Nevoia de personal înalt calificat al celei mai mari societăţi aeronautice italiene, Alenia Aeronautica, a crescut brusc, odată cu înmulţirea comenzilor pentru avionul supersonic Eurofighter Typhoon.
„Pentru că în Italia nu găseam persoane calificate potrivite, am mers să le selecţionăm din România. O agenţie de muncă ne-a semnalat mai mulţi specialişti disponibilizaţi din industria aeronautică românească. Am evaluat şi am ales 21 de muncitori pentru proiectul Eurofighter şi opt pentru proiectul C 27“, a spus Giorgio Sapino, şeful departamentului de Resurse Umane.
Avioane la EXPORT
La angajare, a contat foarte mult experienţa pe care românii o aveau din ţară şi din străinătate: Israel, Belgia şi Franţa. Acomodarea a fost foarte rapidă: după o lună de la sosire, muncitorii români şi-au intrat în ritm. Agenţia de muncă s-a ocupat de închirierea locuinţelor şi a maşinilor de serviciu pentru fiecare muncitor.
Rădică Zlătan (52 de ani), din Bucureşti, este şeful echipei care se ocupă de asamblarea avionului de transport tactic C 27. El a muncit la Romaero Bucureşti şi în Israel. Din octombrie 2008 şi până acum două luni, echipa sa a muncit la Varese (lângă Milano) la construirea avioanelor Airbus şi C 380. La Caselle (Torino), echipa lucrează la montarea celui de-al doilea avion destinat Forţelor Aeriene Române. Ţara noastră îşi modernizează flota de aeronave tactice cu şapte avioane C 27 produse în Italia.
A crescut producţia datorită românilor
Marinel Răzvan Ştefan (45 de ani), din Bucureşti, este unul dintre cei doi şefi ai echipei de 21