Postul operat de compania RCS&RDS se va „bate“ cu Sport.ro, GSP TV şi Telesport, staţii ce şi-au câştigat un public fidel. Operatorul de televiziune prin cablu şi satelit lansează, la 23 iulie, postul de nişă Digi Sport, pe o piaţă despre care oamenii de presă sportivă spun că este saturată. Staţia va transmite competiţii din fotbal, având deja drepturi TV pentru campionatul Spaniei şi cel al Germaniei, cât şi motociclism, handbal, baschet şi tenis.
În plus, potrivit unui comunicat al companiei, în grila de programe a Digi Sport vor fi cuprinse şi emisiuni de ştiri cu informaţii din competiţiile interne şi internaţionale, precum şi emisiuni de sinteză.
De altfel, postul va difuza programe proprii în proporţie de 50%, restul fiind producţii achiziţionate. Punctul forte al canalului de sport va fi însă difuzarea de meciuri din opţiunile 3, 4 şi 6 ale Ligii I, ce vor fi cele mai atractive pentru publicul microbist.
Are în spate un „colos“
Potrivit lui Teo Avramescu, directorul Departamentului Sport al postului, celelalte opţiuni vor fi împărţite astfel: Antena 1 va difuza opţiunea 1, iar restul opţiunilor - 2, 5 şi 7 - pot fi văzute la GSP TV. Piaţa posturilor TV de sport este totuşi saturată, într-o perioadă dificilă din punct de vedere economic pentru întreaga mass-media.
Dintre canalele tematice, Sport.ro are cea mai mare audienţă (40.000 de telespectatori în luna iunie), urmat de Eurosport (19.000) şi GSP TV (17.000).
Deşi deţine o parte din meciurile Ligii I, postul trustului Intact are şi un „handicap“ – este transmis numai prin platforma digitală a RCS&RDS. Pe această piaţă se mai „luptă pentru supravieţuire“. Telesport, care a anunţat de curând că renunţă, din cauza crizei, la 70 din cei 150 de angajaţi, dar şi Sport Klub şi Sport 1.
Cristian Creţu, directorul De