Pe cand aveati 6 ani toata lumea va intreba "Ce vrei sa te faci"? Cantaret?
Fotbalist? Pictor? Poate Testoasele Ninja... Cate din visele dumneavoastra s-au implinit dupa 20 de ani? Nu-i asa ca ati fost exact ca Alex din spectacolul de la Green?
Ana are mere; how do you do; alegorie moarte-nunta; cosinus de alfa, limite care tind la plus infinit. Sunt cateva expresii, cuvinte pe care le-am auzit cu totii la scoala. Dar cati inteleg de fapt ce e aia "alegoria moarte-nunta"? Si cati inteleg, la urma urmei, de ce trebuie sa invete despre asa ceva? Sau ce e aia tangenta? Si, mai ales, la ce foloseste ea? Un excelent moment din spectacolul "L-V: 8 - 16", un moment care dureaza doar un minut (sau poate doua-trei), rezuma problemele unui intreg sistem de invatamant. E doar o insiruire mecanica de clisee. Incetul, cuvintele isi pierd orice sens, asa cum si-l pierd si la scoala, acolo unde, in cele mai multe cazuri, elevul este pus doar sa retina si sa repete niste informatii. Si acele "informatii" raman doar niste cuvinte fara sens atat timp cat nimeni nu da doi bani pe ce a inteles, de fapt, elevul, si nimeni nu ii explica la ce folosesc ele.
Dar "L-V: 8 - 16" nu este un spectacol despre scoala. Este o adaptare dupa "Cred ca nu m-ati inteles bine" a dramaturgului, regizorului, scenografului, artistului vizual, rebelului Rodrigo Garcia. (A nu se confunda cu regizorul de film Rodrigo Garcia, fiul lui Gabriel Garcia Marquez.) Nascut in Argentina, actualmente locuitor al Madridului, fondator al "Macelariei teatrale" (ca doar era fiu de macelar), Rodrigo Garcia este unul din cei mai cunoscuti, dar si unul din cei mai contestati artisti spanioli. Intr-un interviu din "Observator Cultural" din 2007, atunci cand artistul a trecut prin Romania cu ocazia premierei cu "Agamemnon" de la Teatrul Metropolis, spunea ca ce vrea el este: "sa zgudui oamenii,