DRIVE-TEST. Junele gamei Alfa Romeo arată bine, are o condiţie fizică ireproşabilă şi solicită, totuşi, blând portofelul
Alfa Romeo avea nevoie ca de aer de o maşină mai vandabilă, pentru a se înşuruba din nou spre topul notorietăţii în segmentul premium.
Neîndoielnic, 159 a fost o reuşită, perechea Brera-Spyder s-a dovedit mai sexy decât portofoliile mărcilor germane puse la un loc, iar supermodelul 8C Competizione ar putea fi lesne considerat drept cea mai frumoasă creaţie a industriei auto din acest mileniu. Numai că prezenţa discretă a tuturor acestora pe şosele sigur nu a ajutat prea mult.
Mini a demonstrat că sunt foarte mulţi semeni dispuşi să achite o sumă consistentă, dar minimă în comparaţie cu celelalte opţiuni, pentru a face parte din privilegiata lume a posesorilor de maşini „de fiţe”.
Alfa s-a gândit să atace exact acest subsegment, cu MiTo, un model care, aşa cum a probat testul pe care l-am efectuat recent, arată bine şi are o condiţie fizică ireproşabilă. În plus, după o investiţie iniţială care nu poate trece totuşi neobservată, se mulţumeşte să solicite cu blândeţe portofelul proprietarului (costuri de întreţinere şi cu carburantul scăzute - 6,1 l/100 km, consum mediu la finalul unui test EVZ entuziast).
Plin de vitalitate, în „Dynamic”
Maşina care ne-a pus zâmbetul pe buze graţie dinamismului său clocotitor a fost echipată cu excelentul turbodiesel 1.6 Multijet, lansat cu mai bine de un an în urmă pe Fiat Bravo. Unitatea pe motorină dezvoltă 120 de cai-putere şi, ceea ce este cu adevărat impresionant, un cuplu maxim de 320 Nm la numai 1.750 de rotaţii pe minut.
Motorul este cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6+1 trepte, ideal etajată, dar cu o cursă ceva cam lungă, chiar dacă deosebit de precisă, a levierului. La baza acestuia din urmă este amplasat buto