Tinerii actori au reuşit să-i scoată pe clujeni din apatia cotidiană. La Cluj, la fel ca în Occident, absenţa companiilor locale de spectacol, aflate în vacanţă, este compensată de mici trupe private, care animează oraşul. Galerie foto: Pe picioroange în centrul oraşului
Obiceiul a fost importat de Asociaţia pentru Performanţă şi Cultură, implicată în acţiunea de căutare a unui brand al oraşului.
Campania „Clujul are farmec”, promovată de Asociaţia pentru Performanţă şi Cultură a încercat să mobilizeze trecătorii din zona centrală a oraşului. Micii actori au împărţit ilustrate cu imagini ale Clujului istoric şi universitar, propuse pentru un brand al cetăţii.
Din grupul care a testat zona centrală la orele serii de ieri s-au detaşat proaspeţii absolvenţi ai Facultăţii de Teatru, Ionuţ Mateescu şi Ştefan Lupu. Căţăraţi pe picioroange, au discutat de la egal la egal cu pasagerii din autobuze, au făcut eforturi să comunice cu micuţii aflaţi la plimbare cu părinţii, dar şi cu şoferii opriţi în trafic la semafor.
Picioroange în patru zile
Ionuţ ne-a explicat că mersul cu prelungitor la picioare l-a învăţat pentru că e un hobby personal. „Ne-am gândit pur şi simplu că e o abilitate în plus, care s-ar putea să ne prindă bine în carieră”. Pentru asta, şi-au confecţionat singuri picioarele de lemn, după un model de la Teatrul Naţional. Mersul propriu zis l-au învăţat cam în patru zile. „Până acum nu am reuşit să cad de pe picioroange”, spune, în glumă, Ionuţ.
Ştefan Lupu, colegul său însă a reuşit „performanţa” de a se prăbuşi, în timpul repetiţiilor. „Nu e deloc plăcut. M-am lungit pe coridor şi mi-am luxat închietura mâinii”. Cei doi au absolvit în acest an facultatea, dar deja şi-au găsit angajamente. Ionuţ lucrează la Teatrul din Baia Mare, iar Ştefan la Bucureşti. „Organizatorii ac