Iulie, „caldura mare" si Mini Cooper S. Decapotabil. Destule motive pentru o excursie de weekend prin statiunile de pe malul marii. Ingredientul principal este insa Mini, versiunea Cooper S, cu acoperis retractabil (in doar 15 secunde), model cu care ne-am mai inalnit in urma cu mai mult de doi ani pentru incercari de pilotaj pe aeroportul Baneasa.
Revederea cu Mini a inceput in Bucuresti, intr-o atmosfera ce s-a transformat rapid pe autostrada intr-o ploaie furioasa, ceea ce m-a ajutat sa-mi formez rapid parerea vis-à vis de ermeticitatea si insonorizarea modelului soft top. Este clar. Nu te ploua, dar este o masina care trebuie sa ruleze decapotata. Ceea ce am facut ziua urmatoare, luand la rand statiunile litoralului romanesc.
Am fost ajutat de motorizarea de 1,6 litri cu alimentare pe benzina dopata de BMW (realizata in parteneriat cu Peugeot) pana la 175 CP. Dopata insa cu responsabilitate. Inginerii au instalat si sistemul Efficient Dynamics care reduce seminificativ consumul prin oprirea motorului la stationarea la semafor.
Condusul unui Mini Cooper S te poate trece rapid printr-o gama larga de senzatii, in functie de dispozitia in care esti. Se pliaza perfect pe un stil docil, „de plimbare", cu un sunet gutural venind de sub capota, dar se trezeste repede la viata odata ce a trecut de 4.500 de rotatii pe minut. Atentie insa la torque steerul volanului imediat ce ai trecut peste un obstacol sau o groapa cat de mica. Se smulge violent si caracterul supravirator isi face simtita prezenta, mai ales in curbele abordate vitejeste.
Cateva ingrediente care au augmentat experienta Mini: interiorul minimalist, cu butoane in genul comutatoarelor unui elicopter, contrastate de uriasul vitezometru, soarele de iulie si ...pretul: mai mult de 36.000 de euro.
Iulie, „caldura mare" si Mini Cooper S. Decapotabil. Destule motive pentru o ex