România este piaţa cu cea mai mare creştere a preţurilor autovehiculelor din întreg spaţiul comunitar, conform ediţiei din acest an a „Car Price Report”, studiu elaborat de Comisia Europeană. Publicat anual începând cu 2007, „Car Price Report” indică diferenţele de preţuri ale aceluiaşi model de autoturism de la un stat la altul. Conform raportului, care compară circa 100 de modele, preţurile autoturismelor comercializate în România au crescut
România este piaţa cu cea mai mare creştere a preţurilor autovehiculelor din întreg spaţiul comunitar, conform ediţiei din acest an a „Car Price Report”, studiu elaborat de Comisia Europeană.
Publicat anual începând cu 2007, „Car Price Report” indică diferenţele de preţuri ale aceluiaşi model de autoturism de la un stat la altul. Conform raportului, care compară circa 100 de modele, preţurile autoturismelor comercializate în România au crescut cu 10,5%, în condiţiile unei rate a inflaţiei de 6,8%. După ce ediţia anterioară a studiului menţiona că România a fost pe locul secund, după Bulgaria, în privinţa creşterii preţurilor, „Car Price Report 2009” demonstrează că am avansat pe primul loc, cu o scumpire efectivă de 3,7%. Asta în condiţiile în care toate celelelate ţări au înregistrat ieftiniri importante în ianuarie 2009 faţă de ianuarie 2008, cu excepţia Italiei (+0,9%).
Raportul CE ia în calcul atât preţurile fără taxe (CIP), cât şi cele cu taxe (TTI), însă, date fiind diferenţele majore ale sistemelor de taxare din statele europene, preţul de referinţă rămâne cel fără TVA.
Mai ieftin la vecini
Consultaţi de Capital în privinţa acestor diferenţe importante de preţ, mai mulţi importatori au considerat că raportul este irelevant pentru că nu ia în calcul preţurile finale plătite de cumpărători (cele cu discount).
Pe de altă parte, Linda Cain, ofiţerul de presă al comisarului european pe