Etapa a doua a programului „Rabla” nu a adus schimbări importante pe piaţa auto. Dealerii îşi pun speranţa în includerea în program a persoanelor juridice şi a leasingului. La Remat nu s-au înregistrat persoane care au casat mai multe autoturisme. Solicitările de autoturisme prin programul “Rabla” au scăzut, în primul semestru al acestui an, cu 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În judeţul Dâmboviţa, au ajuns la Remat, în prima etapă, 250 de autoturisme, iar în prima lună din etapa a doua 86 de autoturisme.
“Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut înregistrăm clar o scădere a achiziţiilor de autoturisme pe programul Rabla. E vorba de aproape 30 de procente”, a declarat directorul Remat Dâmboviţa, Constantin Păun.
Vânzări la jumătate faţă de 2008
Departe de a fi o gură de oxigen, etapa a doua a programului nu a adus schimbări majore pe piaţa vânzărilor auto. Dealerii se uită cu speranţă spre cea de-a treia etapă când în program ar putea fi introduse şi persoanele juridice, iar achiziţiile s-ar putea face şi prin leasing.
“Cei mai mulţi cumpărători de autoturisme preferă leasingul, iar mai puţini vin cu bani cash. Vânzările au scăzut cu 40% faţă de anul trecut, mai ales că mulţi solicitanţi nu îndeplinesc condiţiile de creditare. În plus, în situaţia economică actuală, preferă să stea în expectativă o vreme. Pe programul Rabla am vândut, anul acesta, 150 de maşini la nivel naţional”, a declarat Florin Stancu, reprezentant Erste Auto Dâmboviţa, distribuitor al mărcii Kia.
Alţi dealeri auto susţin că programul “Rabla” a fost un adevărat sprijin pentru industria auto. Cu toate acestea, precizează că vânzările, pe acest program, s-au redus la jumătate faţă de perioada similară a anului trecut, dar, în general, vânzările s-au redus drastic.
“Ne-a ajutat foarte mult programul Ra