Cu mult mai abila decat Monica Iacob Ridzi si constienta ca aparare mai buna decat atacul nu s-a inventat, Elena Udrea a iesit la raport de activitate chiar inainte de a se stinge ecoul avertismentelor voalate ale presedintelui Traian Basescu, referitoare la cheltuirea banului public.
De altfel, observatorii atenti au remarcat raceala neobisnuita si aproape ostentativa cu care seful statului a tratat-o marti la Cotroceni pe dna Udrea.
Asadar, mai de voie mai de nevoie, intr-un acces absolut impropriu de transparenta si solicitudine, ministrul Turismului a pus cifrele pe masa. Chiar daca, deocamdata, ele nu sunt la fel de incriminatoare ca in cazul fostei colege de cabinet, nici nu o ajuta cine stie ce.
Asadar dna ministru s-a laudat cu un buget si cheltuieli mici, cu tichete de vacanta, cu un buget de publicitate limitat (probabil in raport cu visurile domniei sale) si cu campanii publicitare exclusiv, dar exclusiv, pentru promovarea destinatiilor turistice.
Buget mic inseamna 0,06% din PIB, adica 352. 631. 000 de lei. Vorbim despre 84 de milioane de euro intr-o tara aflata in recesiune, o tara in care Finantele se imprumuta periodic, consistent ca sa faca fata cheltuielilor curente si nu are sumele necesare unor investitii vitale.
In aceste conditii, fiecare leu primit de ministerului Turismului ar trebui sa fie profitabil cu varf si indesat. Asa sa fie?
Elena Udrea spune ca majoritatea banilor din bugetul ministerului, 73%, este destinata sustinerii autoritatilor publice locale pentru investitii in infrastructura de turism.
Foarte frumos, insa in aceste conditii executia mica nu este un motiv de lauda, insemnand bani blocati cand in alte domenii lucari in derulare sunt oprite in lipsa de fonduri.
Dar chiar si aceasta executie mica este partial controversata, daca ne gand